Tuesday 22 October 2013
Via www.fotovergelijk.nl kwam de fotobestel service van Foto Quelle als één van de betere naar voren, maar de praktijk blijkt totaal het tegenovergestelde. Ik had circa 800 foto's die ik wilde laten afdrukken. Uiteindelijk heb ik na bij elkaar een hele dag zwoegen circa 705 foto's kunnen uploaden m.b.v. de gedownloade bestelsoftware, waarvan een aantal ook niet goed geupload zijn, waardoor we die meteen kunnen weggooien. De overige 100 foto's zal ik moeten nabestellen aangezien deze vanwege diverse storingen niet geupload konden worden. Deels werd zonder reden niet geupload, bij een ander deel kregen we vage foutmeldingen te zien en op het eind toen we de upload wilden doen, kregen we de melding dat er twee foto's niet goed waren, maar om welke foto's het ging werd niet genoemd, waardoor we alle foto's af moesten gaan met een uitroepteken om te zien welke twee foto's het waren. Daarna moesten we, het minst erge van alles maar wel jammer, nog op zoek naar een afleveradres waarbij we het hele alfabet langs konden op zoek naar een adres bij ons in de buurt i.p.v. dat je o.b.v. je postcode het dichtstbijzijnde adres aangeboden krijgt. Vervolgens hebben wij een mail gekregen dat de bestelling was verstuurd en dat we binnen enkele dagen de foto's konden ophalen. Met andere woorden, we moesten zelf met de winkel gaan bellen omdat we anders misschien voor niks zouden gaan rijden. Prettiger zou zijn geweest dat we een melding kregen dat de bestelling gearriveerd is en afgehaald kan worden. Bovendien zitten op alle foto's eenzelfde soort krassen aan één zijde van de foto. Waarschijnlijk van het apparaat.
Het is echt schandalig dat een dergelijke fotobestel service wordt aangeboden. De prijs was het lokkertje maar ik had beter elders het driedubbele kunnen betalen, dan was ik beter af geweest. Voor mij geen Foto Quelle meer!